dissabte, 19 de novembre del 2011

Com treballar a l’escola els conills?


Davant de la pregunta de com és un conill per dins, ens imaginem que és molt semblant els humans: esòfag, estómac... Però davant d'aquesta possible pregunta que poguessin fer els alumnes, els mestres veurien l'interès que desperta saber-ne més coses sobre els conills, es podria fer un projecte sobre els conills, per tal de poder respondre aquesta qüestió i també d'altres. 
Creiem que per poder fer un projecte a una aula de primària sobre els conills, primer entre tots els alumnes s'escolliria el tema a fer, ja que així el projecte es basaria en els propis interessos dels alumnes. Una vegada escollit, es farien preguntes prèvies de que es vol saber sobre els conills, buscarien informació per portar a l'aula. Durant tot el procés del projecte, es tindria alguns conills en l'hort de l'escola, per tal de poder fer una observació directa, i durant la setmana es farien torns per anar a observar i recollir dades. S'anirien fent algunes activitats, de dibuixar el conill, conèixer les seves parts, que mengen... Per poder completar el projecte, es podrien fer un parell de sortides, per exemple a una granja, on puguin veure més conills i els vegin també petits, una altra sortida podria ser a un veterinari, on puguin veure radiografies d'un conill. Per acabar es podria concloure mirant de veure si s'ha respòs les preguntes prèvies i fer-ne un recull d'idees que hagin sorgit al llarg del projecte. 


Aquí us hem posat un exemple de com es podria fer per treballar a una aula de primària, però aquí us deixem dos enllaços de dos escoles que han treballat el tema dels conills amb els seus alumnes, on donen una visió real del projecte dels conills. 
  
Aquí us posem uns exemples de dues escoles, una d’educació infantil i l’altre d’educació primària on han fet projectes sobre conills, on es pot veure que han fet per tal de que els alumnes coneguin les característiques principals dels conills, veure com són per dins.
Aquí us deixem l'enllaç d’una escola d’educació infantil, on volien saber també com és un conill per dins. Aleshores van començar a fer-se preguntes i que passaria quan es mengen una pastanaga, és una experiència real molt interessant.
També us deixem l'enllaç de l’escola Vedruna-Vall Terrassa, on ha 2n de primària han fet un projecte sobre el conill, per això han creat un bloc, on explicant pas a pas el que han fet per tal de que els seus alumnes treballin els conills. És un projecte molt interessant, ja que es pot veure amb tot detall, des del principi, com han tractat el tema del conill amb els seus alumnes. 
Creiem que aquestes experiències són molt interessants i creiem que és molt positiu poder crear un projecte per tal d’apropar els conills als alumnes, i els puguin conèixer millor. Tal com hem vist nosaltres mateixos, resulta molt important, poder observar els conills, i sobre tot , la importància de fer-se unes preguntes prèvies, i poc a poc, anar-se'n responent al llarg del treball o projecte. Creiem que aquestes dos experiències mostren una mica, com pensàvem que es podria treballar a una aula el tema dels conills, donant molta importància als propis interessos dels alumnes i fent-se preguntes prèvies per tal d'anar responen-les durant el projecte. 

Vanesa Beltran
Sandra Cañete
Sandra Castelnuovo
Tamara Herrera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada